2012. október 30., kedd

Befőzés XXXII. - almáspite lekvár

Ez pontosan az a  fajta befőzés, amire azt mondtam, én ezt soha. Olyat nem szeretnék befőzni, ami bármikor elérhető, minek? Foglalja az üveget, foglalja a spájzban a helyet, miközben egész télen ott az alma. Sosem értettem, minek árulnak almáspite tölteléket üvegben? 
Megmondom. Azért, mert rád rohadhat az alma, barátom.  (ilyen okos lettem a korral)

Mire hazaértünk, döbbenten tapasztaltuk, hoyg a három láda almánk, amit indulás előtt leszedtünk*, elindult a lejtőn lefelé, még éppen nem nagyon, de annyira azért igen, hogy fel kelljen dolgozni egy jelentős részét. Zé hámozta az almákat (meg lehet nézni, hoyg farigcsál egy balkezes ember a jobbkezes hámozóval),  aztán volt, amit lereszeltem és tasakban ment a fagyasztóba, de volt, amiből lekvár lett, almáspite íze van, nem véletlenül. Nagyon rendben van, azt kell mondjam. 



A kimaradt lekvár ment joghurtba, ment serényen.




*három helyre ment az alma, így szelektáltunk: egy a komposztra iziben, egy pektinnek és egy a ládákba. minden kupacot jóllakattunk, de még maradt is a fán.

6 megjegyzés:

  1. :) milyen aranyos írás!! A balkezesnek rémálom egyik-másik - pontosabban szinte mindegyik - jobbkezes eszköz használata. Gyermekkoromban vörös csíkokat vágott a jobbkezes olló fogója a bal kezembe; akkor még nem volt balkezes olló.
    Almalekvár - joghurtba? Hmm - köszi - viszem

    VálaszTörlés
  2. :)
    igen, amikor megláttam, hogy fogja a kezében, meg is sajnáltam, meg nevetgéltem is. az eredményen főleg!

    almáspite joghurt - Ausztriában ettünk mindig, na, ez olyan:)

    VálaszTörlés
  3. Az alma nagyon finom befőzve. De én sem szoktam csinálni, pont ezért. Meg azért is, mert csak venni tudok, a tárolás az nem az én problémám.

    VálaszTörlés
  4. És mialatt Z pucolt, legalább egy pohárba elé állítottad az ecsetet, hogy legalább nézze?!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ah, eszembe sem jutott,jóvátehetetlen hiba, félek

      Törlés