2012. augusztus 5., vasárnap

Befőzés XX. - őszibarack - sárgadinnye lekvár (csillagánizzsal)

Több nap, mint kolbász  
Több befőzés, mint bejegyzésírás. Mint idő.
Először itt olvastam erről a kombinációról, de aztán Melinda az előző befőzős postnál rákérdezett, hogy ismerem-e és ez megadta a lökést, így aztán az őszibarack mellé került még sárgadinnye is, de még csillagánizs is, mert én azt gondoltam, hogy illik hozzájuk. Illik is.
A sárgadinnye annyira zamatos és illatos, hogy (ha már muszáj arányokat mondanom) nagyjából 3:2 arányban több őszibarack került a fazékba, még így is nagyon intenzív. És finom. Rengeteg levet engedett, de (pektin hiányában*) ezt a dzsemfix megoldotta, én a 4:1típust használom, ha kell.
Jó pár üveg lett belőle, de még mindig van őszibarack....:)



*még fogom mondogatni, azt hiszem

5 megjegyzés:

  1. Miután átlagban kéthetente egy fél napot sem vagyok otthon, pénteken a legnagyobb megdöbbenéssel vettem észre, hogy a június végén félig rakottan hagyott lekváros polcon mindössze két üveg lekvár árválkodik, elgondolkodtam azon, hogy itthonról haza kellene menni: lekvárfőzés ideje van. Ám egyelőre csak megfeleztem az utolsó 750 ml-es címszereplő lekvárom... Elviselhetetlen otthon a meleg - itthon tűrhetőbb.

    VálaszTörlés
  2. és itthon nem lehet lekvárt főzni? én 5 kilónál húzom meg az egyszeri adag mennyiségét,inkább többször ugyanazt, de egyszerűbb és finomabb is.
    boldogan adok pár üveggel ősszel!

    VálaszTörlés
  3. Ahányszor csak befőzöl, nekem összefut a nyál a számban.
    És nem csak a fotóid miatt, hanem a nagyszerű párosításaid miatt is:)

    VálaszTörlés
  4. én befőttnek készítettem eddig ezt a kombinációt, sztem a világ legfinomabb befőttje:) és pont idén nagyon gondolkodtam, h jó lenne lekvárban is kipróbálni:)

    VálaszTörlés
  5. Én eddig csak külön-külön készítettem őket. Jobban mondva Édesanyám készítette a barackot, én meg a sárgadinnyét. Nekem a sárgadinnyés lekvár a kedvencem, hiába készítünk annyifélét, ennél finomabb nincs. :) Viszont felkeltetted az érdeklődésemet, jövőre mindenképp ki szeretném próbálni ezt a verziót is! :)
    Ha érdekel, én hogyan készítem a sárgadinnyéset, itt a receptecske:
    http://vaniliamamor.blogspot.ro/2011/08/sargadinnye-dzsem.html

    VálaszTörlés