2012. július 8., vasárnap

Befőzés XV. - fehércsokis sárgabaracklekvár

Készült klasszikus sárgabaracklekvár is, nem kell izgulni, ez csak próba, 6-7 üveg készült belőle, s ezzel (azt hiszem) lezárult a csokis kísérletezgetések kora, nagyon finom, nagyon jó, de csak ez a kettő izgatott, a csokis meggy és a csokis sárgabarack*. A fűszerezés, az más, azt egyébként is szoktam, főleg a hamarosan érkező őszibarackkal.
Ez megint nem nagy kunszt, készít az ember sárgabaracklekvárt, aztán a végén beletördel egy kis fehércsokit és kész. Még annyit kell elmondanom róla, hogy finom.
Meglehetősen.







* a piacon ez sárgabari, sőt, sbari. kész vagyok tőle.


3 megjegyzés:

  1. Nálam is beteszi a kiskaput a törcsi, meg a koviubi, meg a parisali... Brrr. Jó ötlet ez a csokikavalkád: tavaly már kóstoltam csokis meggylekvárt, de ehhez a fehércsokis sárgabarackhoz még nem volt szerencsém!

    VálaszTörlés
  2. csak jön már az enyhülés..vagy nem??? (csak vihar ne legyen, csak azt ne)
    én a csokis meggyel kezdtem, s ezzel fejeztem be ezt a típust, nem fogom túllihegni, nem akarok mindent összecsokizni. finom és lett is belőle jó pár üveg, de azért a színtiszta sbarack, az valami, nem? :)

    parisali.... ,újburgi! OMG

    VálaszTörlés
  3. Szia Rita!

    Úgy tudom, még marad a forróság. Már alig lehet kibírni, a vízpart a megoldás, vagy a hűvös szoba, bár az előző kellemesebb időtöltés.
    Tényleg olyan meleg van mostanában, hogy 1 nap alatt megaszalodott a meggyem, még a gépet sem kellett elővennem, hmmm nagyon finom lett, úgy néz ki nem marad a hűvösebb napokra, rendesen rájárok....

    Szerintem is a legfinomabb a sima sárgabarack lekvár, néha nem kell túlbonyolítani.
    Bár mi pár üveg levendulásat és barackpálinkásat is szoktunk eltenni a változatosság kedvéért, de a hagyományos fogy el a legyorsabban.
    A recepteket megtalálod nálam:
    http://tideedit.blogspot.hu/2012/07/az-imadott-sargabarack.html

    Még nem próbáltam lekvárt csokisan eltenni, biztos finom lehet. Na majd most kisérletezgethetek vele.

    Üdv.
    Edit

    VálaszTörlés